ponedeljek, 12. oktober 2015

SAJFAJ KVART: OD ZOMBIJEV DO NIHILIZMA

Eno leto je mimo, odkar je rubrika Sajfaj kvart ugledala luč sveta. Celo leto. Kako vemo? Predvsem vemo zato, ker Sajfaj kvart dolguje svoje rojstvo konvenciji Na meji nevidnega, ki je jezdna tuhtanja leta 2014 (dobrih ducat mesecev nazaj) prisilila v metamorfozo: sprva v predavanje z naslovom Tri plasti znanstvene fantastike, nato pa še v serijo esejev o teh in onih izdelkih scifija vseh časov.

Kdor ima za seboj vsaj enega od teh esejev, je nedvoumno seznanjen z Oswaltovo teorijo zombijev, raket in puščob, ki so jo fafovci vzeli kot odskočno desko in iz nje razvili lasten univerzuum. Čas je, da se Sajfaj kvart tudi formalno počasi odcepi na svoje. Tokrat v branje ponujamo ekstrakt predavanja Od zombijev do nihilizma z letošnje konvencije NMN, kot bi jih zapisali Drisky, Elza, Naughtius in Satirični na enem od svojih kjotskih protokolov.

* * *

O uvodu:

Edgar Allan Poe (South Park, (jez)deci vsebine, Čas in prostor, sci-fi+horror+whodunit) – gotska kultura – zombifikacija posameznika kot mentalna odtujitev od družbe – George Andrew Romero (Grajski film)


O Clarkovem tretjem zakonu:

Tehnološki napredek kot neločljiv od magije – prvi zombiji: karibska vudu kultura (telo brez duše) – nihilizem kot temeljni princip zombijev: od Pattona Oswalta do Janeza Janše ali 'Ne grem nikamor torej sem' – edina prava socialistična revolucija


O Sajfaj kvartu:

Morfološke študije (Proppove pravljice) – kdo in kaj v Lepotici in zveri? Po Luisi Accati – ali obstaja le ena temeljna zgodba znotraj vse znanstvene fantastike? – sporočilnost zgodb


O prvem podpornem stebru sajfaja (teorija jezdecev):

V okviru znanstveno-fantastične pripovedi je sedanja družba optimalno urejena in deluje na najboljši možen način.

Vsakršna sprememba v sodobno družbo vnese več težav kot rešuje problemov – konservativnost sajfaja – o eni in isti zgodbi poti v obratno smer: tujek v družbo -> tujek iz družbe (roboti, virus, vesoljci, zombiji) – multi oblike zombijev: Dylan Dog


O drugem podpornem stebru sajfaja (teorija jezdecev):

V okviru znanstveno-fantastične pripovedi je človek po naravi nasilno, zlobno bitje, čigar prva reakcija je vselej agresija.

Strah pred tujim, strah pred seboj – Walking Dead (Hershel's farm) – frankensteinova pošast kot usoda tabule rase v svetu, prepletenem z znanostjo – drugi podporni steber kot dopolnilo prvega = konservativnost, nihilizem; Oswaltove rakete so le privid


O praktičnih primerih:

The Day the Earth Stood Still in South Park: Pinewood Derby – Matrica in cheesy endings – Biblija in Jezus kot ultimativni zombi – Blade Runner in nihilism par excellence: »It's too bad she won't live. But then again who does?«


O še več praktičnih primerih:

Žižek (abjekti in Ex Machina) – Mad Max: Fury Road in o iskanju smeri v okviru puščobe – problematika s filmom Her: povezava družbe z manjkom in nezmožnostjo izvedbe sci-fi žanra – Darth Vader: zombi na raketi, rojen v puščobi


O izhodu:

Nevednost je ključ – nekromant vs. bokor (politični vs. osebni interesi = lastna vojska vs. maščevanje; podrejanje volje drugega, Kabinet dr. Caligarija) – psihadelične droge: pred ali po zombifikaciji? – hvala, bili ste super publika!

Ni komentarjev:

Objava komentarja